De saaiste dingen zijn wel belangrijk.


Algemene voorwaarden:

 

Lieve klant. Bij voorbaat mijn excuses voor de toon van deze algemene voorwaarden. Als ondernemer weten we allemaal hoe belangrijk het is om je rechten en plichten vast te leggen. Ik hoop dat ik nooit aan deze voorwaarden hoef te refereren. Ik hoop dat de inhoud je niet afschrikt.

 

1.Toepasselijkheid;

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van, overeenkomsten met en werkzaamheden verricht door ‘De markante trouwambtenaar’.

 

2. Algemeen;

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Ceremoniespreker: de buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand/ceremoniespreker die zorg draagt voor de(huwelijks)ceremonie.

Cliënt: iedere natuurlijke persoon die met ‘De markante trouwambtenaar’ een overeenkomst hem gesloten of wenst te sluiten. Overeenkomst: elke aanbieding van ‘De markante trouwambtenaar’, aanvaard door cliënt, dan wel elke opdracht verstrekt door cliënt aan ‘De markante trouwambtenaar’ en door deze laatste aanvaard.

Diensten: in het kader van een overeenkomst tussen ‘De markante trouwambtenaar’ en cliënt verrichte werkzaamheden door ‘De markante trouwambtenaar’. ‘De markante trouwambtenaar’ behoudt zich het recht voor de uitvoering derden in te schakelen voor de uitvoering van haar overeenkomst.

 

3. Totstandkoming van de overeenkomst;

Een overeenkomst tussen cliënt en ‘De markante trouwambtenaar’ komt tot stand na schriftelijke ondertekening door beide partijen van door ‘De markante trouwambtenaar’ uitgebrachte offerte.

 

4. Honorering en betaling;

De door ‘‘De markante trouwambtenaar’ gedane prijsopgave worden aangegeven in euro's, zijn inclusief BTW en exclusief reiskosten, exclusief verblijf- en parkeerkosten en eventuele kosten als gevolge van eendaagse benoeming in trouwgemeente en andere gemeentelijke leges, tenzij anders is afgesproken in de offerte. Bij het aangaan van de overeenkomst wordt aan cliënt 250,00 (incl. BTW) als voorschot in rekening gebracht. ‘De markante trouwambtenaar’ reserveert na betaling definitief de datum in de agenda. Het resterende bedrag dient voldaan te worden na het voorbereidende gesprek. Alle betalingen dienen binnen 14 dagen na facturatie te worden voldaan op de door ‘De markante trouwambtenaar’ aangewezen bankrekening, tenzij anders is afgesproken in de offerte. Indien cliënt niet binnen de gestelde termijn betaalt, is deze van rechtswege in verzuim en kan ‘De markante trouwambtenaar’ vanaf die datum de wettelijke rente in rekening brengen. Cliënt is aan ‘De markante trouwambtenaar’ alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten verschuldigd indien zij een door ‘De markante trouwambtenaar’ opeisbaar verschuldigde som ondanks ingebrekestelling niet voldoet en ‘De markante trouwambtenaar’ de vordering aan derden uit handen geven.

 

5. Ongeval/ziekte/calamiteiten;

In geval van overmacht – zoals ziekte, staking, transportmoeilijkheden, omleidingen, files, overlijden of zaken die mogelijkerwijs als overmacht aannemelijk kunnen worden gesteld - zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden of tijdelijk op te schorten, zonder dat beide partijen en/of derden aanspraak op nakoming en/of schadevergoeding kunnen doen gelden. In geval van overmacht zoekt ‘De markante trouwambtenaar’ op zorgvuldige wijze en waar mogelijk in overleg met de cliënt naar gepaste vervanging.

 

6. Aansprakelijkheid;

‘De markante trouwambtenaar’ is niet aansprakelijk voor enige schade, welke voor de cliënt of voor derden mocht ontstaan als gevolg van door ‘De markante trouwambtenaar’ verleende diensten, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld aan de kant van ‘De markante trouwambtenaar’. De door ‘De markante trouwambtenaar’ te betalen schadevergoeding wegens een toerekenbare tekortkoming bij de uitvoering van de opdracht, zal in ieder geval niet meer bedragen dan het bedrag van de overeenkomst tussen ‘De markante trouwambtenaar’ en cliënt (inclusief BTW). ‘De markante trouwambtenaar’ is slechts aansprakelijk voor directe schade. ‘De markante trouwambtenaar’ is nimmer gehouden tot vergoeding van winstderving, bedrijfsschade, (bijkomende) kosten, indirecte of directe schade aan derden.

 

7. Annulering;

De annulering door de cliënt dient schriftelijk (per e-mail) en per aangetekende brief te worden gedaan.

In geval van annulering van de opdracht door cliënt brengt ‘De markante trouwambtenaar’ de volgende kosten in rekening:

Bij annulering tot 30 dagen voor het begin van de (trouw)ceremonie de gedane aanbetaling.

Bij annulering tot 14 dagen voor het begin van de (trouw)ceremonie 50% van het totaalbedrag.

Bij annulering in de laatste 7 dagen voor de (trouw)ceremonie 100% van het totaalbedrag.

 

8. Ontbinding;

‘De markante trouwambtenaar’ kan een overeenkomst als ontbonden beschouwen, zonder rechterlijke tussenkomst en zonder dat enige ingebrekestelling is vereist, in geval de cliënt met de voldoening van zijn betalingsverplichtingen in verzuim is of in gebreke blijft, de cliënt surseance van betaling aanvraagt, zijn faillissement wordt aangevraagd, de cliënt de vrije beschikking over zijn vermogen of inkomsten geheel of gedeeltelijk verliest of indien op enig onderdeel van zijn bezittingen beslag wordt gelegd of in geval cliënt zijn bedrijf verkoopt of liquideert of ‘De markante trouwambtenaar’  na het sluiten van de overeenkomst ter kennis gekomen omstandigheden vrezen dat de cliënt verplichtingen niet zal nakomen. De overeenkomst eindigt eveneens met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst in geval van:

- faillietverklaring dan wel surseance van betaling van de opdrachtgever, respectievelijk ‘De markante trouwambtenaar’;

- staking van de bedrijfsactiviteiten van de opdrachtgever, respectievelijk ‘De markante trouwambtenaar’;

- verplaatsing van de bedrijfsactiviteiten van de opdrachtgever, respectievelijk ‘De markante trouwambtenaar’´, wanneer dit onevenredige reistijd tot gevolg heeft

- overlijden van de buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand van ‘De markante trouwambtenaar’;

- ziekte van de buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand van ‘De markante trouwambtenaar’ op de dag waarop de huwelijksvoltrekking zal plaatsvinden.

 

9. Klachten;

Klachten over de door ‘De markante trouwambtenaar’ verrichte werkzaamheden dienen door de cliënt schriftelijk kenbaar gemaakt te worden binnen 8 dagen na het verricht zijn van de opdracht, dan wel binnen 8 dagen nadat de omstandigheid die aan de klacht ten grondslag gelegd wordt, aan cliënt bekend geworden is. Bij het doen van de klacht dient de aard van de klacht duidelijk te zijn omschreven. Klachten over de hoogte of de inhoud van de facturen van ‘De markante trouwambtenaar’ dienen 8 dagen na ontvangst van de betreffende factuur aan ‘De markante trouwambtenaar’ , Kwendelhof 182, 5044EH Tilburg , schriftelijk kenbaar gemaakt te worden, onder vermelding van de aard van de klacht. Klachten schorten de betalingsverplichting niet op. Indien komt vast te staan dat de klacht ongegrond is, dan komen de kosten daardoor ontstaan aan de zijde van ‘De markante trouwambtenaar’ volledig voor rekening van de cliënt.

 

10. Geheimhouding;

‘De markante trouwambtenaar’ is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van deze overeenkomst van opdracht uit enige bron heeft verkregen.

 

11. Geschillen;

Geschillen worden uitsluitend ter beslechting voorgelegd aan de bevoegde rechter van het arrondissement, waarin ‘De markante trouwambtenaar’ haar zetel heeft.

 

12. Vindplaats en wijziging voorwaarden;

Deze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Noord-Brabant. Van toepassing is steeds de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst met cliënt. Voor overeenkomsten gesloten met ‘De markante trouwambtenaar’ is het Nederlands recht van toepassing.

Share by: